دیتاهای عالی

ساخت وبلاگ

آیا حتما باید از روتر ارائه شده توسط خدمات دهنده اینترنت خود استفاده کنید؟

tp-link-tl-wr841n-wireless-n-router-1445-003وقتی شما در یک شرکت تامین کننده خدمات اینترنت (ISP) ثبت نام می‎کنید، معمولا به شما توصیه می‎شود از تجهیزات ارائه شده توسط همین شرکت استفاده کنید. در اغلب موارد، دستگاهی که آنها به شما ارائه می‎کنند یک مودم / روتر ترکیبی است که نیازهای اولیه شما را پاسخ می‎دهد. اما اگر قصد داشته باشید پیکربندی شبکه خود را به گونه‎ای تنظیم کنید که برای یک سال کامل بتوانید از آن استفاده کنید، معمولا به صرفه‎تر است که از همان ابتدا تجهیزات مناسب حال خود را خریداری کنید. در بیشتر موارد قیمت مودم‎هایی که تامین کننده اینترنت به شما پیشنهاد می‎دهد بیشتر از قیمت روز بازار است و از طرفی به نوعی تحمیلی محسوب می‎شود. این را هم نباید فراموش کنید که شما یا به یک دستگاه ترکیبی نیاز خواهید داشت یا باید دو دستگاه مودم و روتر را به صورت جداگانه تهیه کنید.

حتی اگر به شما یک مودم رایگان هم داده شود، شما برای رسیدن به سرعت و عملکرد بهتر همچنان نیاز به خرید دستگاه جدید پیدا خواهید کرد. خرید تجهیزات توسط خود شما هم همیشه به معنای رسیدن به عملکرد بهتر نیست، اما انتخاب شخصی این حسن را دارد که هم کمی‎ ارزان‎تر تمام می‎شود و هم این آزادی عمل را در اختیارتان قرار می‎دهد تا گزینه‎های بیشتری را بررسی کنید و نتیجه بهتری به دست آورید.

تغییرات استاندارد بی‎سیم

استانداردهای تعریف شده برای فناوری بی‎سیم طی یک دهه گذشته تغییراتی پیدا کرده است. برای نمونه، اکثر لپ‎تاپ‎های جدید، تلفن‎های هوشمند و تبلت‎ها از استاندارد جدیدتر ۸۰۲٫۱۱ac پشتیبانی می‎کنند. این به این معنا است که آنها قادر هستند داده‎های خود را با سرعت بیشتری روی شبکه وای‎فای تبادل کنند. این را هم نباید فراموش کنید که داشتن جدیدترین تجهیزات با پشتیبانی از استاندارد بی‎سیم AC باعث افزایش سرعت اینترنت شما نخواهد شد. سرعت اینترنت شما محدود به میزانی است که خدمات دهنده اینترنت شما ارائه می‎کند. از طرفی اگر شما در خانه دستگاهی ندارید که از استاندارد بی‎سیم AC پشتیبانی کند، باز هم داشتن یک روتر جدید نمی‎تواند حداکثر توان خود را به دستگاه شما ارائه کند و برای دستیابی به حداکثر سرعت یک روتر جدید باید موبایل یا لپ‎تاپ قدیمی‎ خود را نیز تعویض کنید تا بتوانند از استاندارد ۸۰۲٫۱۱ac پشتیبانی کنند.

اگر نه ISP شما و نه دستگاه‎های متصل به شبکه شما هیچ کدام از سرعت بالا پشتیبانی نمی‎کنند؛ خرید یک روتر AC کمکی به بهبود سرعت و عملکرد شبکه شما نخواهد کرد و بهتر است بعد از ارتقا دستگاه‎های خود به سراغ خرید یک روتر جدید بروید.

طول عمر یک روتر

به یاد داشته باشید که سخت‌افزار یک شبکه برای همیشه دوام نخواهند داشت. نه تنها استانداردها هراز گاهی تغییر می‎کنند، بلکه سخت‌افزارها هم طی کار روزانه خود فشار زیادی را تحمل می‎کنند. اتصال وای‎فای شما باید به کامپیوتر، کنسول بازی، تلفن هوشمند، تبلت و دستگاه‎های استریمینگ شما خدمات‌رسانی کند، و هر چه به تعداد این دستگاه‎ها اضافه می‎شود (مثل چراغ‎های هوشمند و دستگاه تهویه مطبوع) به میزان کار و فشار روتر نیز افزوده می‎شود و به مرور زمان می‎تواند روی عملکرد یک روتر تاثیر منفی داشته باشد.

اگر روتر شما بیشتر از چند سال است که کار می‎کند و دلیل مشخص دیگری هم برای اختلالات موجود در شبکه خود پیدا نکرده‎اید، احتمالا وقت آن رسیده تا به فکر تعویض این روتر باشید. (یا شاید هم ممکن است روتر شما نیاز به تمیز کردن داشته باشد.)

قیمت

d-link-ac3200-ultra-wi-fi-dir-890lr-router-5730محدوده قیمت روترها از ۱۵ دلار(حدود ۵۰ هزار تومان) شروع شده و تا ۴۰۰ دلار( ۲ میلیون تومان) هم ادامه پیدا می‎کند. مسلما سطح نیاز و بودجه شما است که مشخص خواهد کرد کدام یک از انواع مدل‎های موجود در بازار را انتخاب کنید.

بنا به دو دلیل نمی‎توان به یک مصرف کننده سطح متوسط توصیه کرد که از پیشرفته‎ترین و جدیدترین روتر موجود استفاده کند: اول، سرعت پیشرفت فناوری بسیار سریع است، بنابراین بالاترین رده از روترهای حال حاضر که به خوبی نیازهای شما را برطرف می‎کند، به مرور زمان هم به نصف قیمت کنونی کاهش پیدا خواهند کرد و هم کم کم منسوخ خواهند شد. دوم، سرعت پیشرفت سخت‌افزار شبکه بیشتر از خدمات دهندگان اینترنت است، همین باعث می‎شود روترهای سطح متوسط هم بیشتر از حد نیاز یک کاربر سطح متوسط یا حتی بعضی از کاربران حرفه‎ای کفایت کنند.

بنابراین مگر در شرایطی که واقعا به یک روتر پیشرفته با بالاترین سطح عملکرد ممکن نیاز دارید، یک روتر در محدوده قیمت بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ دلار هم برای شما کفایت خواهد کرد. و در نهایت اگر تنها به دستگاهی نیاز دارید که بتواند امکان دسترسی بی‎سیم به شبکه خانگی شما را با سرعت پایین ۲۰ یا ۳۰ مگابیت در ثانیه فراهم کند، شما می‎توانید هزینه خرید را از این هم پایین‎تر آورده و یک روتر ارزان قیمت تهیه کنید.

آیا واقعا هنوز به سرعت‎های گیگابیتی نیاز است؟

استفاده از فیبرنوری روز به روز متداول‎تر می‎شود، اما هنوز کاملا فراگیر نشده است. حتی سرعت‎های گیگابیتی (۱۰۰۰ مگابیت در ثانیه) هم هنوز رواج چندانی ندارند. البته این به این معنا نیست که شما به روتری که می‎تواند به سرعت گیگابیتی برسد نیاز نخواهید داشت. این روزها اکثر مدل‎های با قیمت متوسط با امکانات اترنت گیگابیتی عرضه می‎شوند، اما حتی روتری مثل TP-LINK Archer C7 هم می‎تواند از لحاظ نظری از طریق کانال ۵ گیگاهرتزی خود به سرعت ۱,۳۰۰ مگابیت در ثانیه برسد. به عبارت دیگر، در آینده‎ای نه چندان دور حتی قبل از ارتقا بعدی شبکه خود به آن نیاز پیدا خواهید کرد.

یک یا دو بانده؟

روترهای بی‎سیم در دو باند فرکانسی متفاوت کار می‎کنند (۲٫۴ گیگاهرتز و ۵ گیگاهرتز). باند ۲٫۴ گیگاهرتز توسط تعداد زیادی از دستگاه‎های اطراف خانه شما استفاده می‎شود و نسبت به تداخل و ازدحام حساس‎تر است. اما باند جدیدتر ۵ گیگاهرتز از تراکم و ازدحام کمتری برخوردار است و ارتباط سریع‎تری را در اختیار شما قرار می‎دهد. یک روتر دو بانده هم فرکانس ۲٫۴ گیگاهرتز و هم ۵ گیگاهرتز را اغلب همزمان در اختیار شما قرار می‎دهد.

تصمیم گیری برای انتخاب یک روتر تک بانده یا دو بانده کار راحتی است. اگر شما در یک محله شلوغ از نظر شبکه‎های وای‎فای زندگی می‎کنید، بهتر است یک روتر دو بانده تهیه کنید، اما اگر به سرعت بی‎سیم بیشتر احتیاج ندارید و شبکه بی‎سیم همسایه‎های اطراف شما هم اختلالی در شبکه شما ایجاد نمی‎کند یک روتر تک بانده هم برای شما کافی است.

محدوده پوشش‌دهی

basement-heat-mapمحل قرارگیری روتر شما از اهمیت بالایی برخوردار است. بهتر است تا حد امکان روتر را در مرکز منطقه تحت پوشش شبکه وای‎فای و به دور از سایر تجهیزات و عوامل مختل کننده امواج قرار دهید و ترجیح بر این است که روتر در یک قفسه با ارتفاع بالا قرار داشته باشد.

حتی با وجود رعایت کردن تمام این موارد؛ ممکن است همچنان بعضی از نقاط خانه شما در نقطه کور (مکانی که امواج بی‎سیم به آن دسترسی ندارند) قرار داشته باشد. استفاده از یک نرم‌افزار تشخیص قدرت سیگنال می‎تواند برای افزایش منطقه تحت پوشش امواج به شما کمک کند. خریدن یک روتر گران قیمت‎تر نیز ممکن است بتواند محدوده شما را گسترش دهد، اما این به این معنا نیست که با این کار بتوان تضمین کرد که سیگنال به نقاط دور دست زیرزمین خانه شما هم خواهد رسید.

در اغلب موارد، خرید یک (یا دو) روتر مقرون‌به‌صرفه و استفاده از یکی دو آداپتور تقویت‌کننده امواج نتیجه بهتری را برای شما به همراه خواهد داشت. آداپتورهای تقویت کننده امواج از سیستم سیم کشی برق داخلی دیوار شما برای گسترش شبکه استفاده می‎کنند. استفاده از آنها مقرون به صرفه‎تر است و برای رساندن امواج وای‎فای به نقاط دور دست و کور خانه شما گزینه بسیار مناسبی هستند. البته باید محدودیت سرعت این آداپتورهای تقویت سیگنال را نیز در نظر داشته باشید چرا که سرعت همه آنها یکسان نیست.

روتر قدیمی‎ خود را دور نیاندازید

وقتی صحبت از گسترش منطقه تحت پوشش امواج شبکه بی‎سیم می‎شود، تنها به این دلیل که ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که باید روتر قدیمی‎ خود را ارتقا دهید به این معنا نیست که دیگر باید روتر قدیمی‎ را دور بیاندازید. اگر هنوز دستگاه قدیمی‎ شما کار می‎کند، می‎توانید از آن به عنوان یک پل بی‎سیم (برای گسترش شبکه به اندازه تقریبی نیمی‎ از توان اصلی) و یا یک اکسس پوینت که وظیفه‎ای مشابه با آداپتورهای تقویت سیگنال را انجام می‎دهد استفاده کنید.

پورت‎های USB

قبل از فراگیر شدن چاپگرهایی که از سیستم بی‎سیم داخلی استفاده می‎کنند، وجود یک پورت USB روی یک روتر برای شبکه کردن پرینتر از اهمیت زیادی برخوردار بود. در حال حاضر روترهای داری پورت USB بیشتر برای ابزار ذخیره سازی تحت شبکه ارزان قیمت مورد استفاده قرار می‎گیرند. شما می‎توانید یک هارد دیسک یا فلش را به پشت روتر خود متصل کرده و اطلاعات موجود در آن را با سایر دستگاه‎های متصل به شبکه به اشتراک بگذارید. شما همچنین می‎توانید از آن برای ساخت یک مرکز رسانه شبکه برای استریم فیلم، موزیک یا برنامه‎های تلوزیونی استفاده کنید.

اگر به شبکه کردن چاپگری که قابلیت بی‎سیم ندارد و یا به اشتراک گذاری فضای ذخیره سازی تحت شبکه نیاز ندارید، پشتیبانی از USB روی یک روتر چیزی نیست که شما نگران آن باشید.

روترهای هوشمند

tp-link-onhub-for-google-8534-005روترها نه تنها قوی‎تر و سریع‎تر می‎شوند، بلکه این روزها هوشمندتر هم می‎شوند. روترهای OnHub گوگل یا روترهای Smart Wi-Fi لینک‎سیس، تنظیمات و کنترل شبکه خانگی شما را بسیار راحت‎تر انجام می‎دهند. این دستگاه‎ها به شما اجازه می‎دهند از طریق یک اپلیکیشن تلفن هوشمند نحوه اولویت بندی اختصاص پهنای باند را برای مصارف مختلف مثل استریم فیلم و بازی‎های ویدیویی تنظیم کنید و به‎روزرسانی‎ها نیز به طور خودکار انجام می‎شود.

روترهای OnHub با پشتیبانی بهینه شده از خانه‎های هوشمند با ترکیب IFTTT عرضه می‎شوند. این به این معنا است که به عنوان مثال، شما می‎توانید دستورالعملی را ایجاد کنید که با اتصال تلفنتان به شبکه مجهز به روتر OnHub یک قفل هوشمند August به طور خودکار باز شود. انجام چنین امکاناتی روی یک روتر هوشمند بی‎شمار است.

دیتاهای عالی...
ما را در سایت دیتاهای عالی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان datalink بازدید : 104 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 22:49

4b5e05ef218d61a8054ee0d1b3bce4f8_XLجدیدترین جدول مربوط به پرفروش‌ترین عناوین پلتفرم رایانه‌های شخصی در بریتانیا، استیم و فروشگاه گرین من گیمینگ منتشر شده است که در ادامه می‌توانید آن‌ها را مشاهده کنید.

همان‌طور که در جدول مشاهده می‌کنید، عناوین Doom ،Dead by Daylight و Grand Theft Auto V جزء پرفروش‌ترین بازی‌های پلتفرم رایانه‌های شخصی در بریتانیا، استیم و فروشگاه گرین من گیمینگ بوده‌اند.

در ادامه می‌توانید جدول را به‌صورت کامل مشاهده کنید. لازم به‌ذکر است این جدول تا ۱۸ ژوئن (شنبه ۲۹ خرداد) جمع‌بندی شده است:

پرفروش‌ترین عناوین پلتفرم رایانه‌های شخصی در بریتانیا:

۱٫ DOOM
۲٫ FOOTBALL MANAGER 2016
۳٫ OVERWATCH
۴٫ TOTAL WAR: WARHAMMER
۵٫ THE SIMS 4
۶٫ FALLOUT 4
۷٫ THE SIMS 4: GET TO WORK
۸٫ ORI AND THE BLIND FOREST: DEFINITIVE EDITION
۹٫ THE SIMS 4: GET TOGETHER
۱۰٫ STAR WARS BATTLEFRONT

پرفروش‌ترین عناوین پلتفرم رایانه‌های شخصی در استیم:

۱٫ Dead by Daylight
۲٫ Total War: WARHAMMER
۳٫ Counter-Strike: Global Offensive
۴٫ Arma 3 Apex
۵٫ DARK SOULS II: Scholar of the First Sin
۶٫ Grand Theft Auto V
۷٫ Hearts of Iron IV
۸٫ Youtubers Life
۹٫ DOOM
۱۰٫ ARK: Survival Evolved

پرفروش‌ترین عناوین پلتفرم رایانه‌های شخصی در فروشگاه گرین من گیمینگ:

۱٫ Borderlands 2: Ultimate Vault Hunter Upgrade Pack 2 (MAC)
۲٫ Grand Theft Auto V
۳٫ Borderlands 2: Ultimate Vault Hunter Upgrade Pack 2
۴٫ Hearts of Iron IV: Cadet Edition
۵٫ Mystery Bundle – ۱ Pack
۶٫ DOOM
۷٫ Total War: WARHAMMER
۸٫ BioShock Infinite: Season Pass
۹٫ Dark Souls III
۱۰٫ Killing Floor 2

دیتاهای عالی...
ما را در سایت دیتاهای عالی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان datalink بازدید : 141 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 22:49

36510_orig (2)_0

به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ محمد جواد آذری جهرمی، مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در همین رابطه اظهار کرد: کاهش هزینه اینترنت داخلی اخیراً به صورت داوطلبانه از طریق چند شرکت اجرایی شد و آنها با تعامل به این مهم دست یافتند.

وی گفت: بر اساس آخرین آمار فقط در یکی از سرویس های ویدئویی کشور ما شاهد رشد ۵۰ درصدی میزان مصرف را داشته ایم و شرکت ارائه دهنده این خدمت با افزایش ۸۰ درصدی درآمد رو برو شده است.

معاون وزیر ارتباطات تاکید کرد: این شرایط نشان می دهد که اجرایی شدن شبکه ملی اطلاعات، شکوفایی اقتصاد فناوری اطلاعات داخلی را به همراه خواهد داشت.

جهرمی گفت: برای اینکه ما بتوانیم اینترنت داخلی ارزان تری را به مشترکان ارائه دهیم همه فعالان زنجیره ارائه خدمات اینترنتی می بایست خدمات ارزان تری را ارائه دهند که این موضوع هم در شرکت ارتباطات زیرساخت و هم در شرکت مخابرات ایران کاهش قیمت رخ داد تا اینترنت داخلی به یک سوم قیمت برسد.

وی با اشاره به مصوبات اخیر کمیسیون تنظیم مقررات گفت: شرکت زیرساخت در شبکه انتقال لایه ۲ تا ۸۴ درصد قیمت های خود را کاهش داده در شبکه انتقال لایه ۳ تا ۷۲ درصد قیمت ها کاهش یافته است و در سرویس اینترنت هم نزدیک به ۴۰ درصد کاهش قیمت داشته ایم.

مدیرعامل شرکت زیرساخت افزود: بنا بر درخواست کاربران، سرویس نامحدود DSL را خواهیم داشت که نرخ آن اعلام خواهد شد که مدل نهایی که کاربر با آن روبر خواهد شد سبدی است که به اندازه مصرف در برابر اینترنت بین المللی ، اینترنت داخلی مجانی در اختیار خواهد داشت.

آذری جهرمی گفت: این شکل از تعرفه گذاری باعث خواهد شد که در زمینه سرویس های ویدئویی که در ایران زمینه بکری دارد، با رشد قابل توجهی روبرو شویم و نهادهایی مانند صدا و سیما با رفع مشکلات قیمتی می توانند خدمات خود را در چارچوب نمایش خانگی مبتنی بر شبکه ملی اطلاعات ارائه دهند.

معاون وزیر ارتباطات افزود: این شیوه تعرفه گذاری یک نوع بالندگی را برای شرکت های دانش بنیان در عرصه توسعه نرم افزارهای بومی و توجیه اقتصادی برای آنها به همراه خواهد داشت.

وی در پاسخ به سؤالی درباره میزان کاهش اینترنت برای مصرف کننده نهایی گفت: در زنجیره تعیین قیمت اینترنت ۲۰ درصد در اختیار شرکت زیرساخت، حدود ۴۵ درصد در اختیار شرکت مخابرات و مابقی نیز در اختیار اپراتورهای ارائه کننده خدمات اینترنت است.

مدیرعامل شرکت زیرساخت تصریح کرد: درمدل سابق اینگونه بود که ۲۰ درصد نرخ های شرکت ارتباطات زیرساخت را هم در اینترنت و هم انتقال به صورت همگون کاهش دهد که این شکل منطبق با شبکه ملی اطلاعات نبود چرا که در نهایت با ۲۰ درصد سهم شرکت زیرساخت در تعیین قیمت اینترنت، کاهش ۲۰ درصدی تعرفه تنها ۴ درصد به کاهش قیمت کمک می کرد.

وی گفت: تجربه اقدامات قبلی باعث شد تا مطالعات دقیق تری صورت گیرد و همه و زنجیره تعیین تعرفه اینترنت با هم دیده شود و همه شرکت ها زیرساخت مخابرات و ارائه کنند خدمات همزمان تعرفه های خود را کاهش دهند.

آذری جهرمی افزود: با پیشنهاد ارائه شده به کمیسیون تنظیم مقررات، این کمیسیون در کاری فشرده و با نگاه به سند بالا دستی اجرای شبکه ملی اطلاعاتی و اصلاح مدل اقتصادی، بسته تعرفه ای جدید را داشته باشد.

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به تصمیم کمیسیون تنظیم مقررات گفت: این بسته تعرفه ای فقط کاهش قیمت خدمات شرکت زیرساخت را در نظر نگرفته بلکه کاهش قیمت خدمات همه بخش های زنجیره را دیده و به خاطر همین موضوع نیز در ابلاغ آن همه ملاحظات دیده شده است.

وی افزود: این امیدواری وجود دارد که با این اتفاق، شیرینی شبکه ملی اطلاعات و سرویس با کیفیت برای مردم قابل پذیرش و رضایت مردم را به همراه داشته باشد.

مدیرعامل شرکت زیرساخت کاهش قیمت برای مصرف کنده نهایی اینترنت را بیشتر از ۲۰ درصد دانست و گفت: در مصوبه اخیر کاهش قیمت ها برای مردم محسوس خواهد بود و مدل حمایتی از تولیدات بومی لحاظ شده و شاخص های کیفی به صورت سخت گیرانه تری از سوی سازمان تنظیم مقررات دیده شده است .

آذری جهرمی تاکید کرد: تا پیش از این مردم برای استفاده از اینترنت داخلی قیمت عادی می دادند اما اکنون حتی اگر قیمت هر گیگا بایت ۳۶۰۰ تومان باقی بماند ، کاربر داخلی می تواند به ازای این یک گیگ، دو گیگ اینترنت داخلی رایگان استفاده کند که این نشان از کاهش جدی قیمت است ، البته در مصوبه اخیر قیمت اصلی اینترنت نیز کاهش یافته که سخنگوی کمیسیون تنظیم مقررات آن را اعلام خواهد کرد.

نشردیتالینک-yjc

دیتاهای عالی...
ما را در سایت دیتاهای عالی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان datalink بازدید : 123 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 17:14

pic_29

اپراتور اول تلفن همراه کشور برای اولین بار در ایران به منظور ارائه خدمات یکپارچه و افزایش رضایت مشترکین و هم‌راستا با اپراتورهای معتبر جهانی اقدام به عرضه گوشی هوشمند به صورت اقساطی کرده است.

همراه اول گوشی‌های هوشمند را به همراه میزان مشخصی اعتبار ماهانه به مدت یکسال (شامل مکالمه، دیتا و پیامک) به صورت اقساطی عرضه می‌کند.

در راستای این طرح، مشترکین دائمی همراه اول می‌توانند بدون نیاز به ضامن خرید قسطی خود را انجام دهند. مشترکین براساس ارزش سیم کارت‌شان تخصیص اعتبار شده و می‌توانند یکی از بسته‌های در نظر گرفته شده که ترکیبی از «مکالمه، پیامک، اینترنت همراه» و یک مدل گوشی هوشمند شیاومی است، بخرند.

اگر قصد خرید داشته باشید باید از طریق «مراجعه به فروشگاه‌های همراه» و یا «ارسال عدد ۲۲ به سرشماره ۸۰۱۸» اقدام کنید.

مشترکین همراه اولی که می‌خواهند این گوشی‌های هوشمند را به صورت نقدی بخرند، می‌توانند به فروشگاه‌های همراه اول مراجعه و یا عدد ۲۲ را به سرشماره ۸۰۱۸ ارسال کنند. لازم به ذکر است که گوشی هوشمند به همراه یک عدد کارت اینترنت هدیه ۶ ماهه و سیم کارت اعتباری رایگان عرضه می‌شود.

برند بین‌المللی شیاومی که در سال ۲۰۱۰ تأسیس شده، با شعار «متفاوت بودن گران نیست»، هم اکنون از نظر فروش گوشی‌های هوشمند در رتبه چهارم شرکت‌های تولید کننده گوشی در دنیا قرار دارد.

اگر شما نیز به این طرح علاقمندان شدید پیشنهاد می‌کنیم با مراجعه به پرتال همراه اول به نشانی www.mci.ir اطلاعات بیشتری کسب نمایید.

قیمت خرید قسطی گوشی‌های شیائومی به شرح زیر است:

قیمت خرید قسطی
ردیفمدل گوشی شیائومیبسته‌های ترکیبی به ازای هر ماهپیش قسط

(هنگام خرید)

اقساط ماهانه

(دوازده ماهه)

جمع کل
مکالمه

(دقیقه)

پیامک(تعداد)اینترنت همراه

(گیگابایت)

۱Mi4۷۵۰۷۵۰۲۱،۷۸۹،۰۰۰۱،۰۹۶،۰۰۰۱۴،۹۴۵،۰۰۰
۲Mi4i۵۰۰۱۱۱،۳۵۷،۰۰۰۹۰۹،۰۰۰۱۲،۲۶۸،۰۰۰
۳Redmi۲۵۰۲۵۰۰٫۵۸۰۹،۰۰۰۶۴۳،۰۰۰۸،۵۲۹،۰۰۰
۴Redmi note2۵۰۵۰۴۹۹۵،۰۰۰۸۸۸،۰۰۰۱۱،۶۵۳،۰۰۰

نشردیتالینک-technews

دیتاهای عالی...
ما را در سایت دیتاهای عالی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان datalink بازدید : 140 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 17:14

18kx7ykd6g9z7jpg
با توجه به حجم بالای ماموریت های فضایی و امکان سفرهای توریستی به فضا در سالهای آینده پرسش های بیشماری در ذهن اذهان عمومی جهان به وجود آمده است.

یکی از پرسش ها که بویژه در هنگام پیاده روی فضایی مطرح می شود، مرگ در فضا و رها شدن در کهکشان بدون اکسیژن ، آب و غذا است.

با توجه به آزمایشات صورت گرفته انسان در صورت رها شدن در فضا، چنانچه با لباس فضانوردی باشد تا زمانی که اکسیژن دارد می تواند زنده بماند و چنانچه از سفینه یا ایستگاه فضایی دورنشده باشد سایر اعضای تیم می توانند به سرعت عملیات نجات او را انجام دهند.

طبق قانون سوم نیوتن ، هر عملی دارای عکس العمل مساوی و در خلاف جهت آن ، برقرار است و تنها کافی است فضانورد ابزار دست خود مانند انبر دست یا سایر وسایل را در خلاف جهت پرتاب کند تا مستقیماً به سوی ایستگاه فضایی یا سفینه خود بازگردد.

اما کنون فضانوردانی که درایستگاه فضایی اقامت دارند در طول راهپیمایی فضایی خود توسط چندین کابل و جرثقیل به بدنه ایستگاه متصل هستند و امکان چنین اتفاقی وجود ندارد.

اما اگر انسانی بدون لباس فضانوردی از سفینه به خارج پرتاب شود بلافاصله کشته نمی شود اما به دلیل سرمای بیش از حد هوا فشار خون او پایین آمده و جریان خون منجمد می شود ، در ادامه به خاطر عدم توانایی نفس کشیدن وحبس هوا درریه فرد دچار پارگی این عضو و در نهایت مرگ در اثر خفگی و عدم تنفس می شود.

کل مدت زنده ماندن درفضا بیشتر از چند دقیقه نیست و بدن فرد پس از آن در فضا معلق شده و به تدریج جذب یک سیاره یا ستاره شده و یا به سوی زمین حرکت کرده و در اثر برخورد با اتمسفر زمین آتش می گیرد.

اکنون متخصصان برجسته ازسراسر دنیا در حال طراحی پیشرفته ترین لباس های فضانوردی هستند که علاوه بر ظاهر زیبا بتواند امنیت جانی فضانورد را تا حد زیادی تامین کند و از او در ماموریت های فضایی از جمله سفر به سیاره مریخ محافظت کند.

نشردیتالینک-mashreghnews

دیتاهای عالی...
ما را در سایت دیتاهای عالی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان datalink بازدید : 117 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 17:14

Playstation-790x527طبق جدیدترین گزارشاتی که از مدل قدرتمند‌تر پلی‌استیشن ۴ که با نام نئو شناخته می‌شود بدست آمده‌اند، کنسول نامبرده تا پایان سال میلادی جاری، عرضه خواهد شد. این بدین معنی است که سونی، کنسول ارتقا یافته خود را زودتر از مایکروسافت ارائه خواهد کرد. با ما همراه باشید.

سایت یوروگیمر مدعی است”منابع مختلفی” برای آنها تایید کرده‌اند که پلی‌استیشن نئو تا قبل از پایان سال ۲۰۱۶ به بازار خواهد آمد. همچنین گفته شده “اگر این اتفاق بیفتد، خیلی جالب خواهد بود که هر چه زودتر ببینیم بازی‌سازان چطور از منابعی که در اختیارشان قرار می‌گیرد، استفاده خواهند کرد و آیا اینکه رزولوشن ۴K آیا واقعا تمرکز این دستگاه جدید است یا خیر”.

اندرو هاوس که به عنوان مدیرعامل و رئیس سونی شناخته می‌شود، قبل از برگزاری نمایشگاه E3 2016 رسما در دست تولید بودن پلی‌استیشن نئو را تایید کرد؛ کنسولی که طبق گفته‌های این فرد، بازی‌ها بر روی آن به دلیل دارا بودن سخت افزار قوی‌تر زیباتر خواهند بود.

سونی مدعی است که این دستگاه بدین منظور معرفی شده تا مخاطبین اصلی از کنسول خود، به سمت رایانه‌های شخصی نروند با این حال باید ببینیم سازندگان چطور از ظرفیت این دستگاه استفاده می‌کنند. اندرو هاوس معقتد است که این افراد کار اضافه اما قابل مدیریت خواهند داشت.

نشر دیتالینک – gamefa

دیتاهای عالی...
ما را در سایت دیتاهای عالی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان datalink بازدید : 119 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 1:00

از ابتدای تاریخ انسان همواره دارای شغل بوده است. وقتی متون تاریخی را مطالعه می کنیم در کنار زندگینامه هر فردی شغل او هم گفته شده است که حکایت از این دارد که انسان ذاتا به دنبال شغل و فعالیت است. در دنیای امروزی هم این قضیه ادامه دارد و حتی بسیار مهم تر شده است. انسان فاقد شغل همیشه از سوی جامعه و اطرافیان خود مورد سرزنش قرار گرفته است.به طوری که افسردگی بین انسان های بدون شغل دارای آمار بسیار بالایی است.این حاکی از این است که انسان بدون شغل با مشکلات جدی روبرو می شود.فارغ از فواید شاغل بودن و فعالیت،انسان باید برای امرار معاش خود کسب درآمد کند و این کار بدون یک شغل امکان پذیر نیست. اما در بین مشاغل مختلفی که انسان ها آن ها را بر عهده دارند مشاغلی هستند که سختی کار آن ها از نظر روحی و جسمی بسیار بالاست و گاهی در قوانین کشور های مختلف معمولا برای این گونه مشاغل یک حقوق اضافه که در کشور ما به عنوان “سختی کار” شناخته می شود در نظر گرفته می شود.مشاغلی که اگر به مشکلات آن ها توجه نشود انسان را با مشکلات جدی روبرو می کند.امروز می خواهیم ده شغل پر استرس را به شما معرفی کنیم.اگر صاحب یکی از این مشاغل هستید مراقب خود باشید و یا اگر قصد ورود به یکی آن ها را دارید کمی تامل کنید.

 ۱– سرباز ارتش

01_EnlistedMilitaryPersonnel_1کار کردن در ارتش قطعا سخت ترین شغل دنیاست. شغلی بسیار پر خطر با ریسک بسیار بالا که برای ورود به آن باید جانتان را کف دست تان گذاشته و قید بسیاری از مسائل را بزنید.حتی اگر مشکل خاصی در حین انجام وظیفه برایتان پیش نیاید احتمال این بسیار زیاد است که بعد از بازنشستگی با ضربات روحی بسیار شدیدی روبرو شوید.شاید برای همین خصوصیات سخت این شغل است که نظامی ها همیشه در جامعه دارای یک جایگاه خاص و ویژه بوده اند و مردمان کشورها به کادر نظامی کشورشان افتخار می کنند.

۲- آتش نشان

02_Firefighter_2آتش نشان بودن هم دسته کمی از شغل نظامی ندارد. با این تفاوت که شما بدون اسحله هستید و حتی ممکن است مجبور شوید آتش جنگ ها را خاموش کنید! یک آتش نشان برای ورود به این شغل باید دارای آمادگی جسمانی بالا باشد و دوره های فشرده و سختی را پشت سر بگذراند.وقتی شرایط این شغل را می پذیرید باید همیشه آماده حوادث و اتفاقات ناگوار در حوزه استحفاظی خود باشید.آتش نشان ها همیشه دارای جرات و شهامت بسیار بالایی بوده اند. آن ها برای نجات هم نوعان خود دل به آتش می زنند و جان تازه ای به انسان ها می دهند.حتی اگر در این شغل دارای رده های بالا هم باشید استرس شما را رها نخواهد کرد و چه بسا استرس تان بخاطر زیاد شدن مسئولیتی که دارید بیشتر هم شود.

۳- خلبانی

03_AirlinePilotقطعا تصور اینکه خلبان ها همان کار راننده ها را در یک بعد وسیع تر انجام می دهند یک تصور مضحک است. عده ای از انسان های خاص می توانند وارد این شغل شوند و تنها دلیل آن دشوار بودن شغل خلبانی است.برای ورود به خلبانی باید آزمون های زیادی را پشت سر بگذارید.خلبانی با هر هواپیما یک دوره خاصی دارد که نشان از سخت بودن این شغل است.خلبان ها در حین پرواز با فشار عصبی بسیار زیادی روبروی هستند. فارغ از قیمت زیاد هواپیما آن ها می توانند با یک اشتباه جان صد ها نفر را بگیرند.از همین رو خطوط هواپیمایی معتبر دارای یک روانشناس اختصاصی برای مشاوره دادن به خلبان هایشان هستند.شاید بهترین لحظه برای یک خلبان یک فرود عالی و بی نقص و رهایی از استرس پرواز باشد.

۴-افسر پلیس

04_PoliceOfficerاگر در خیابان راه بروید و یک صحنه جرم را مشاهده کنید چه حسی به شما دست می دهد؟ مثلا چند نفر را ببینید که در حال زورگیری از یک نفر هستند.یا یک سارق کیف شما را به سرقت ببرد.قطعا دچار یک فشار عصبی شدید می شوید.حال افسر پلیسی را تصور کنید که در ساعات کاری اش بارها و بارها باید این صحنه ها را به چشم ببیند و حتی جلوی این اتفاقات را بگیرد. پلیس ها هم مثل آتش نشان ها باید همیشه آماده باشند ولی با این تفاوت که جدای از گزارشات بیسیم ،خودشان هم باید مواظب محدوده ای که در حال گشت زنی در آن هستند باشند.یک پلیس همیشه باید آماده تعقیب گریز با انسان های خطرناک جامعه باشد و فارغ از تهدیداتی که برای خودش و همکارانش ممکن است به وجود بیاید، مواظب این باشد که برای افراد عادی هم مشکلی پیش نیاید.یک نشانه گیری اشتباه با اسلحه شان ممکن است به قیمت از دست دادن شغلشان و حتی رفتن به زندان تمام شود.

۵- مسئول هماهنگی

05_EventCoordinatorشرکت ها یا انسان های معروف معمولا یک مسئول هماهنگی برای دیدارهای خود دارند. دلیل آن هم استرس بیش از حد آن است. هماهنگ کردن رویدادها و قرار ملاقات های مدیر شرکت تان با مدیر شرکت های دیگر قطعا فشار زیادی به شما وارد می کند.یک ناهماهنگی ممکن است باعث عدم معامله دو شرکت با هم شود.یک فوتبالیست را تصور کنید که برای راحتی و فرار از استرسِ قرار و ملاقات ها، این وظیفه را به مسئول همانگی خود محول کرده است و آن شخص باید قرار مصاحبه،دیدار با مدیر یک باشگاه فوتبال،شرکت در انجمن های خیریه و … را به بهترین شکل انجام دهد.

۶-مسئول روابط عمومی

06_PRExecutiveمسئول روابط عمومی یک شرکت یا سازمان در واقع پاسخگوی مراجعین آن شرکت و سازمان است. مسئول این بخش باید پاسخگوی حجم عظیمی از انتقادات،پیشنهادات و سوالات و شکایات باشد. شما اگر نیاز به ارتباط با یک شرکت داشته باشید اولین قسمتی که برای تماس با آن به ذهنتان می رسد بخش روابط عمومی آن است.سخنان مسئول روابط عمومی ،پاسخ به سوالات مراجعین، مواضع آن شرکت و سازمان را نشان می دهد.اگر شما مسئول هماهنگی باشید و در آن لحظه عصبانی باشید و یا حتی لبخند به لب نداشته باشید ممکن است که مشتری ها در آینده سراغ شرکت شما نیایند.قطعا راضی نگه داشتن مردم یک جامعه که دارای خصوصیات اخلاقی متفاوت هستند کار بسیار دشوار و پر استرسی است.

۷-مدیر ارشد شرکت های بزرگ

07_CorporateExecutiveSeniorنوک پیکان هر شرکتی مدیر ارشد آن است. مسئولیت تمامی بخش های شرکت به عهده مدیر ارشد است.اگر شما مدیر ارشد یک شرکت بزرگ باشید باید تمامی مسائل را ریز به ریز زیر نظر داشته باشید.حتی خطای یک کارگر ممکن است به پای شما تمام شود.امضاهای شما در زیر قراردادها سرنوشت کارمندان و سهامداران شرکت تان را مشخص می کند.شما باید به سهامداران شرکت پاسخگو باشید و تمام تلاش خود را کنید تا رای هیئت مدیره را برای اجرایی شدن ایده هایتان جذب کنید.در آخر ترس از دست دادن پست و مقام تان ممکن است کمترین مشکل استرس زا شما باشد.

۸- گوینده تلویزیون

08_Broadcasterگویندگی در مقابل میلیون ها انسان آن هم به صورت زنده کاری بسیار دشوار است.شما باید در کسری از ثانیه کلماتی را که می خواهید به زبان بیاورید آنالیز کنید تا مبادا در مقابل بینندگان تلویزیون اشتباهی از شما سر بزند.زمانی که در حال صحبت یا گزارش از محل یک حادثه هستید باید تمامی حواس خود را یک جا جمع کنید تا دچار اشتباه نشوید. ممکن است با گفتن اشتباه یک کلمه،سوژه طنز بسیاری شوید.

۹-خبرنگاری

09_NewspaperReporterخبرنگار باید همیشه مشکلات روز جامعه را پیگیری کند و آن ها را بازگو کند. فشار کاری که این قشر از جامعه تحمل می کنند بسیار بالاست. راضی نگه داشتن سردبیر،مخاطبین و کار کردن با قوانین و مقررات آن کشوری که خبرنگار در آن کار می کند بسیار سخت است.یک خبرنگار همیشه در حال فعالیت و جنب و جوش برای یافتن یک سوژه یا یک خبر است. پیگیری پرونده های تخلف یک سازمان،گزارش یک قتل،مصاحبه با یک خلافکار یکی از صدها موردی است که می تواند استرس را به خبرنگار وارد کند.خبرنگار حتی زمانی که در حال نوشتن یک مطلب یا یک خبر است باید تمام حواس خود را برای آن مطلب صرف کند تا مبادا دچار اشتباه شود و وارد یک دعوای حقوقی شود. خبرنگاری برای یک روزنامه ای که مخالفان و رقیبانش سعی بر نابودی آن دارند بسیار سخت است.

۱۰- راننده تاکسی

10_TaxiDriverراننده های تاکسی از تمامی مشکلات جامعه خبر دارند!دلیل آن هم سر و کله زدن با اقشار مختلف جامعه است. در اکثر کشورهای جهان راننده تاکسی ها درآمد پایینی نسبت به مشاغل دیگر دارند و از همین رو باید تمام تلاش خود را برای پیدا کردن مسافر بکنند. مدیریت مصرف سوخت،نگهداری از خودرو،برخورد خوب با مسافران یکی از چندین فاکتوری است که یک راننده تاکسی باید رعایت کند تا بتواند کسب درآمد کند.

نشر دیتالینک – sakhtafzarmag

دیتاهای عالی...
ما را در سایت دیتاهای عالی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان datalink بازدید : 117 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 1:00

dell-inspiron-14-3000-ubuntu-primary-100589215-largeسیستم عامل لینوکس از جمله سیستم عامل‌هایی است که در دو نسخه موبایلی و دسکتاپی قابل عرضه است. این نرم افزار متن باز و کاملاً رایگان، امکانات مختلفی را در اختیار کاربران خواهد گذاشت تا در کنار رابط کاربری بسیار جذاب آن، از تمامی نرم افزارهای عرضه شده به‌صورت رایگان استفاده کنید.

شما می‌توانید بین سیستم عامل‌های مک او اس و یا ویندوز ۱۰ یکی را جهت نصب بر روی کامپیوتر خود انتخاب کنید؛ اما اگر شما قصد دارید تا ماجراجویی‌های بیشتری را در این سطح داشته باشید، سیستم عامل لینوکس دارای قابلیت‌های بسیار خوبی است که می‌تواند علاوه بر صرفه جویی در وقت شما، از کسلی و خسته کننده بودن محیط کار شما نیز جلوگیری کند. بهترین بخش لینوکس آن است که شما می‌توانید قبل از نصب هر نرم افزار بر روی هارد دیسک دستگاهتان، آن را بیازمایید.

سیستم عامل لینوکس با نام‌های مختلفی توضیح می‌شود که شما می‌توانید هرکدام را که خواستید برگزینید. Ubuntu (اوبونتو) در حال حاضر بین نسخه‌های مختلف لینوکسی از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار بوده و می‌تواند شروعی عالی برای ورود مبتدیان به دنیای لینوکس باشد؛ بنابراین در این مقاله تمرکز اصلی ما بر روی سیستم عامل اوبونتو مبتنی بر لینوکس خواهد بود. در ادامه با ۵ دلیل مهم برای آنکه همین حالا اقدام به نصب این سیستم عامل کنید همراه ما باشید.

۱ – نیازی به فراموشی مک او اس و یا ویندوزتان ندارید

duov40fnkbg9al0hrdom-620x349برای استفاده از لینوکس نیازی نیست تا سیستم خود را فرمت کرده و سیستم عامل قبلی نصب شده بر روی آن را حذف کنید. اوبونتو خیلی عالی قادر است تا به‌صورت Dual-Boot ظاهر شده تا شما دو سیستم عامل را بدون کوچک‌ترین مشکلی در کنار یکدیگر داشته باشید. برای نصب سیستم عامل لینوکس اوبونتو کافی است وارد این لینک در وب‌سایت اوبونتو شده، سیستم عامل را دانلود کرده و یک فلش USB بوتیبل با حجم حداقل ۲ گیگابایت جهت نصب آن بسازید.

۲ – راه اندازی آن بسیار ساده است

q6jwznqcryoe3julrezs-620x349در گذشته نصب نرم افزارها و کدک‌های محبوب بر روی لینوکس با سختی‌های زیادی امکان پذیر بود؛ اما این دیگر یک مشکل نخواهد بود. به‌عنوان مثال اوبونتو دریافت کدک‌های مرسوم و پر استفاده را تنها با زدن یک تیک برای شما فراهم می‌کند که منجر به استفاده از انواع فایل‌های صوتی و تصویری مدرن خواهد شد. برای دریافت این فایل‌ها تنها به یک اتصال اینترنت نیاز خواهید داشت.

در حالی که کاربران ویندوز و مک او اس به‌صورت پیش‌فرض صاحب کدک‌های معمولی صوتی و تصویری هستند، کاربران سیستم عامل لینوکس نیز با صرف تنها چند دقیقه می‌توانند به همان میزان استفاده برسند.

۳ – هر چیزی که نیاز دارید، در سیستم عامل لینوکس اوبونتو گنجانده شده است

qtixsocfswn3ynog2iwu-620x349اوبونتو همراه با فایرفاکس هیچ کم و کاستی برای وب‌گردی و چک کردن ایمیل‌های شما نخواهد داشت و با نصب LibreOffice نیز شما می‌توانید اسناد، صفحات گسترده و همچنین پرزنتیشن‌های خود را خیلی آسان بسازید. البته اپلیکیشن‌های رایگان و متن باز دیگری نظیر GIMP (ویرایش تصاویر)، Evolution (نسخه لینوکسی Outlook) و کودی (سینمای خانگی و رسانه) وجود دارند که با شما تنها چند کلیک فاصله خواهند داشت.

از دیگر برنامه‌های شناخته شده که حاوی یک نسخه لینوکسی هستند نیز باید به گوگل کروم، پلکس، وی ال سی پلیر (VLC Player)، Slack، دراپ باکس، اسکایپ و اسپوتیفای اشاره کرد. البته استفاده از تمامی برنامه‌هایی که دارای نسخه تحت وب هستند نظیر مایکروسافت آفیس و گوگل پلی موزیک نیز غافل نشوید.

۴ – بسیار امن است

wxg0ucmmkl39rauqtupf-620x349تعداد نسبتاً کمی از مردم از لینوکس به‌عنوان یک سیستم عامل دسکتاپی استفاده می‌کنند و این بدان معنا خواهد بود که مسلماً هکرهای کمتری نیز به دنبال بهره‌وری از کاربران آن وجود دارد. با این حال لینوکس یک سیستم عامل فوق‌العاده امن است که حتی خیلی‌ها آن را از ویندوز و مک او اس نیز امن‌تر می‌دانند.

البته سیستم عامل لینوکس هم می‌تواند همانند هر سیستم عامل دسکتاپی دیگری هر از گاهی با کرش مواجه شود؛ اما واقعیت امر آن است که تعداد نرم افزارهای مخرب موجود بسیار کمتر از سایر سیستم عامل‌ها بوده و آسیب پذیری این سیستم عامل نیز بسیار کم خواهد بود.

۵ – شما از یک نرم افزار رایگان و متن باز حمایت خواهید کرد

atnbz3cwz1azyoujgwpo-620x349لینوکس در واقع بیش از یک سیستم عامل است و آن را یک فلسفه می‌دانند. نه تنها این نرم افزار همانند گوگل کروم کاملاً رایگان است؛ بلکه بر خلاف آن به‌صورت متن باز و آزاد ارائه می‌شود. شما در کنار استفاده از نرم افزارهای رایگان، می‌توانید تغییرات دلخواه را نیز با کد نویسی در سطح سیستم عامل لینوکس ایجاد کنید.

بنابراین شما هنگام استفاده از لینوکس در اصل از جامعه جهانی میلیونی متعهد به ساخت نرم افزار رایگان حمایت خواهید کرد. فلسفه‌ای که علاوه بر ایجاد یک تجربه لذت بخش، شما را به سمت توسعه نرم افزاری هرچه بیشتر برای لینوکس سوق خواهد داد.

نشر دیتالینک – gadgetnews

دیتاهای عالی...
ما را در سایت دیتاهای عالی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان datalink بازدید : 127 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 1:00

دیتا لینکبا ۱۰ شغل پر استرس دنیا آشنا شویدمنتظر ورود پلی استیشن نئو تا قبل از پایان سال ۲۰۱۶ باشید۶ نرم افزار برای ترک اعتیاد به تلفن های هوشمند! + لینک دانلودنتایج شارژدهی موبایل وان‌ پلاس ۳ منتشر شد +نمودارایسوس از تبلت ZenPad Z8 رونمایی کرد؛ صفحه نمایش ۷٫۹ اینچی و چیپ اسنپ‌دراگون ۶۵۰+تصاویر

http://www.data-link.ir تازه های دنیای صفرویک Sun, 19 Jun 2016 14:13:15 +0000 fa-IR hourly 1 http://www.data-link.ir/1395/03/30/%d8%a8%d8%a7-10-%d8%b4%d8%ba%d9%84-%d9%be%d8%b1-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%b1%d8%b3-%d8%af%d9%86%db%8c%d8%a7-%d8%a2%d8%b4%d9%86%d8%a7-%d8%b4%d9%88%db%8c%d8%af/ http://www.data-link.ir/1395/03/30/%d8%a8%d8%a7-10-%d8%b4%d8%ba%d9%84-%d9%be%d8%b1-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%b1%d8%b3-%d8%af%d9%86%db%8c%d8%a7-%d8%a2%d8%b4%d9%86%d8%a7-%d8%b4%d9%88%db%8c%d8%af/#respond Sun, 19 Jun 2016 14:13:15 +0000 http://www.data-link.ir/?p=20636 از ابتدای تاریخ انسان همواره دارای شغل بوده است. وقتی متون تاریخی را مطالعه می کنیم در کنار زندگینامه هر فردی شغل او هم گفته شده است که حکایت از این دارد که انسان ذاتا به دنبال شغل و فعالیت است. در دنیای امروزی هم این قضیه ادامه دارد و حتی بسیار مهم تر شده است. انسان فاقد شغل همیشه از سوی جامعه و اطرافیان خود مورد سرزنش قرار گرفته است.به طوری که افسردگی بین انسان های بدون شغل دارای آمار بسیار بالایی است.با دیتالینک همراه باشید.]]> http://www.data-link.ir/1395/03/30/%d8%a8%d8%a7-10-%d8%b4%d8%ba%d9%84-%d9%be%d8%b1-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%b1%d8%b3-%d8%af%d9%86%db%8c%d8%a7-%d8%a2%d8%b4%d9%86%d8%a7-%d8%b4%d9%88%db%8c%d8%af/feed/ 0 http://www.data-link.ir/1395/03/30/%d9%85%d9%86%d8%aa%d8%b8%d8%b1-%d9%88%d8%b1%d9%88%d8%af-%d9%be%d9%84%db%8c-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%db%8c%d8%b4%d9%86-%d9%86%d8%a6%d9%88-%d8%aa%d8%a7-%d9%82%d8%a8%d9%84-%d8%a7%d8%b2-%d9%be%d8%a7%db%8c%d8%a7/ http://www.data-link.ir/1395/03/30/%d9%85%d9%86%d8%aa%d8%b8%d8%b1-%d9%88%d8%b1%d9%88%d8%af-%d9%be%d9%84%db%8c-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%db%8c%d8%b4%d9%86-%d9%86%d8%a6%d9%88-%d8%aa%d8%a7-%d9%82%d8%a8%d9%84-%d8%a7%d8%b2-%d9%be%d8%a7%db%8c%d8%a7/#respond Sun, 19 Jun 2016 13:01:51 +0000 http://www.data-link.ir/?p=20630 طبق جدیدترین گزارشاتی که از مدل قدرتمند‌تر پلی‌استیشن ۴ که با نام نئو شناخته می‌شود بدست آمده‌اند، کنسول نامبرده تا پایان سال میلادی جاری، عرضه خواهد شد. این بدین معنی است که سونی، کنسول ارتقا یافته خود را زودتر از مایکروسافت ارائه خواهد کرد. با دیتالینک همراه باشید.]]> http://www.data-link.ir/1395/03/30/%d9%85%d9%86%d8%aa%d8%b8%d8%b1-%d9%88%d8%b1%d9%88%d8%af-%d9%be%d9%84%db%8c-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%db%8c%d8%b4%d9%86-%d9%86%d8%a6%d9%88-%d8%aa%d8%a7-%d9%82%d8%a8%d9%84-%d8%a7%d8%b2-%d9%be%d8%a7%db%8c%d8%a7/feed/ 0 http://www.data-link.ir/1395/03/30/6-%d9%86%d8%b1%d9%85-%d8%a7%d9%81%d8%b2%d8%a7%d8%b1-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%aa%d8%b1%da%a9-%d8%a7%d8%b9%d8%aa%db%8c%d8%a7%d8%af-%d8%a8%d9%87-%d8%aa%d9%84%d9%81%d9%86-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%87/ http://www.data-link.ir/1395/03/30/6-%d9%86%d8%b1%d9%85-%d8%a7%d9%81%d8%b2%d8%a7%d8%b1-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%aa%d8%b1%da%a9-%d8%a7%d8%b9%d8%aa%db%8c%d8%a7%d8%af-%d8%a8%d9%87-%d8%aa%d9%84%d9%81%d9%86-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%87/#respond Sun, 19 Jun 2016 12:38:21 +0000 http://www.data-link.ir/?p=20622 اگر شما هم مثل خیلی از افرادی هستید که این روزها سرشان شلوغ است؛ پس حتما نمی‌توانید از صفحه گوشی‌تان دور شوید چون زندگی کاری تماما در اینترنت و اسمارت‌فون‌ها خلاصه شده است. همه فناوری‌ها از اپ‌ها و ایمیل گرفته تا شبکه‌های اجتماعی با یک اشاره در اختیار ما هستند و دنیای موبایل به‌راحتی حواس ما را از چیزهایی که در اطرافمان می‌گذرد، پرت می‌کند.با دیتالینک همراه باشید.]]> http://www.data-link.ir/1395/03/30/6-%d9%86%d8%b1%d9%85-%d8%a7%d9%81%d8%b2%d8%a7%d8%b1-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%aa%d8%b1%da%a9-%d8%a7%d8%b9%d8%aa%db%8c%d8%a7%d8%af-%d8%a8%d9%87-%d8%aa%d9%84%d9%81%d9%86-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%87/feed/ 0 http://www.data-link.ir/1395/03/30/%d9%86%d8%aa%d8%a7%db%8c%d8%ac-%d8%b4%d8%a7%d8%b1%da%98%d8%af%d9%87%db%8c-%d9%85%d9%88%d8%a8%d8%a7%db%8c%d9%84-%d9%88%d8%a7%d9%86%e2%80%8c-%d9%be%d9%84%d8%a7%d8%b3-3-%d9%85%d9%86%d8%aa%d8%b4%d8%b1/ http://www.data-link.ir/1395/03/30/%d9%86%d8%aa%d8%a7%db%8c%d8%ac-%d8%b4%d8%a7%d8%b1%da%98%d8%af%d9%87%db%8c-%d9%85%d9%88%d8%a8%d8%a7%db%8c%d9%84-%d9%88%d8%a7%d9%86%e2%80%8c-%d9%be%d9%84%d8%a7%d8%b3-3-%d9%85%d9%86%d8%aa%d8%b4%d8%b1/#respond Sun, 19 Jun 2016 11:50:15 +0000 http://www.data-link.ir/?p=20611 در این مطلب باتری وان پلاس 3 را در همه زمینه‌ها آزمایش می‌کنیم تا مشخص شود ادعای شرکت وان پلاس برای شرایط مطلوب باطری این دستگاه چقدر درست است.با دیتا لینک همراه باشید.]]> http://www.data-link.ir/1395/03/30/%d9%86%d8%aa%d8%a7%db%8c%d8%ac-%d8%b4%d8%a7%d8%b1%da%98%d8%af%d9%87%db%8c-%d9%85%d9%88%d8%a8%d8%a7%db%8c%d9%84-%d9%88%d8%a7%d9%86%e2%80%8c-%d9%be%d9%84%d8%a7%d8%b3-3-%d9%85%d9%86%d8%aa%d8%b4%d8%b1/feed/ 0 http://www.data-link.ir/1395/03/30/%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%88%d8%b3-%d8%aa%d8%a8%d9%84%d8%aa-zenpad-z8-%d8%b1%d9%88%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c%db%8c-%da%a9%d8%b1%d8%af%d8%9b-%d8%b5%d9%81%d8%ad%d9%87-%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c/ http://www.data-link.ir/1395/03/30/%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%88%d8%b3-%d8%aa%d8%a8%d9%84%d8%aa-zenpad-z8-%d8%b1%d9%88%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c%db%8c-%da%a9%d8%b1%d8%af%d8%9b-%d8%b5%d9%81%d8%ad%d9%87-%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c/#respond Sun, 19 Jun 2016 10:03:15 +0000 http://www.data-link.ir/?p=20604

دیتاهای عالی...
ما را در سایت دیتاهای عالی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان datalink بازدید : 132 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 22:32

gsmarena_002

اپراتور مخابراتی بزرگ ایالات‎متحده Verizon به مشتریان خود تبلت جدیدی را پیشنهاد می‎دهد. این تبلت محصول شرکت ایسوس بوده و ZenPad Z8 نام دارد که ماه گذشته اولین تصاویر آن به بیرون درز پیدا کرده بود.

تبلت ZenPad Z8 دارای یک صفحه‎ی نمایش ۷٫۹ اینچی با فناوری IPS و رزولوشن ۲۰۴۸ در ۱۵۳۶ پیکسل است. در بحث سخت‎افزار یک چیپست اسنپ‎دراگون ۶۵۰ شش هسته‎ای با یک پردازنده‎ی گرافیکی Adreno 510 به این دستگاه قدرت پردازش می‌بخشد. این تبلت دارای ۲ گیگابایت رم و حافظه‎ی داخلی ۱۶ گیگابایتی به همراه پشتیبانی از کارت حافظه‎ی خارجی است. در بحث تجهیزات تصویربرداری، محصول جدید ایسوس مطابق با آنچه در اکثر تبلت‌های بازار می‌بینینم، از یک دوربین با سنسور ضعیف ۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد.

gsmarena_003

ویژگی‎های دیگر این تبلت عبارتند از اسپیکرهای دوگانه در جلو با پشتیبانی از فناوری DTS-HD، در نتیجه خروجی صدای این تبلت باید بی‎نظیر باشد. هم‎چنین وجود یک پورت یو‎اس‎بی Type-C، پشتیبانی از شبکه‎ی ۴G LTE، بلوتوث و شبکه‎ی وای‎فای a/c  جزو سایر قابلیت‎های این تبلت بوده و کل این ویژگی‎ها در دستگاهی به وزن ۳۲۰ گرم قرار گرفته است. طبق اعلام رسمی شرکت ایسوس، باتری تبلت ZenPad Z8 باید تا حداکثر ۱۳ ساعت دوام بیاورد.

نشردیتالینک-technews

دیتاهای عالی...
ما را در سایت دیتاهای عالی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان datalink بازدید : 123 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 17:39

به هر حال امروزه گوشی‌های هوشمند به یک دوربین عکاسی تبدیل شده‌اند و گاهی تصاویر خیره‌کننده‌ای با آن‌ها به ثبت می‌رسد، البته شرکت‌های برتر تولیدکننده موبایل هم تمرکز عمده خود را روی این مسئله گذاشته‌اند و در زمان عرضه یک پرچم‌دار جدید به بازار دوربین دستگاه را نسبت به نسخه قبل ارتقا می‌دهند. از سوی دیگر هم جنجال تازه‌ای میان دوربین گوشی‌های هوشمند برپا شده است، اما علاوه بر سخت‌ افزار دوربین گزینه‌های نرم‌افزاری دوربین هم از اهمیت ویژه‌ای برای موبایل برخوردار است.

حال بهتر است از بحث اصلی دور نشویم و نگاه کوتاهی به ۱۰ تصویر عالی گرفته شده با دوربین گوشی‌های هوشمند داشته باشیم. یکی از این تصاویر که در بالا آن را مشاهده می‌کنید با گوشی هوشمند لومیا ۶۴۰ مایکروسافت توسط فرامرز فلاح گرفته شده که اوج زیبایی را نشان می‌دهد. این تصاویر در اصل از سوی فون‌آرنا منتشر شده و ۱۰ تصویر عالی را که توسط کاربران با دستگاه‌های مختلف به ثبت رسیده است را منتشر کرده است. فون‌آرنا هر از چندگاهی لیستی از ۱۰ تصویر برتر گرفته شده با موبایل را منتشر می‌کند و این ۱۰ تصویر در اصل شماره ۱۲۸ سری بهترین تصاویر است.

بسیاری از تصاویر باورنکردنی هستند، چراکه گرفتن عکاس‌هایی با این زیبایی با گوشی‌های هوشمند بسیار کار سختی است. البته بسیاری از این تصاویر توسط عکاسان حرفه‌ای به ثبت رسیده است.

Crazypinoy9 – گوگل نکسوس ۶ پی

Crazypinoy9-Google-Nexus-6P-620x197

Daniel Watts – گوشی هوشمند ZTE ZMax

Daniel-Watts-ZTE-ZMax-620x349

Igor Ramadas – نوکیا لومیا ۸۰۰

Igor-Ramadas-Nokia-Lumia-800-620x465

James Weber – سونی اکسپریا پی ( Sony Xperia Play )

James-Weber-Sony-Xperia-Play-620x465

John Yuen – ال جی جی ۴

John-Yuen-LG-G4-620x349

Krunal Muley – موتورولا موتو جی

Krunal-Muley-Motorola-Moto-G-620x348

Ramon Ferrer – آیفون ۴ اس اپل

Ramon-Ferrer-Apple-iPhone-4S-620x465

Samuel – گلکسی اس ۳ سامسونگ

Samuel-Samsung-Galaxy-S-III-620x827

Sheharyar Mazhar – سونی اکسپریا اس پی

Sheharyar-Mazhar-Sony-Xperia-SP-620x349

Terhes Gergely – گلکسی اس ۶ اج

Terhes-Gergely-Samsung-Galaxy-S6-Edge-620x438

نشردیتا لینک-gadgetnews

دیتاهای عالی...
ما را در سایت دیتاهای عالی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان datalink بازدید : 211 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 16:37

اینستاگرام حالا بیش از ۴۰۰ میلیون کاربر دارد و هیچ‌وقت تا این میزان محبوب نبوده است. ولی حتی با آن‎که رشد کاربران رو به افزایش بوده، نرخ تعامل توسط کاربران به نظر می‎رسد روند منفی را در پیش گرفته باشد. تحقیقات جدید، یک افت ۳۳ درصدی در تعداد کامنت‎ها و لایک‎ها در اینستاگرام را در طول یک‎سال گذشته گزارش می‎دهد.

جزئیات مربوط به این گزارش به واسطه‎ی تحقیقی که توسط شرکت تحلیل‎کننده‎ی شبکه‎های اجتماعی Quintly صورت گرفته، این شرکت در گزارش خود می‎نویسد “مقدار کل تعاملات در یک سراشیبی بسیار شیب قرار گرفته است.”

با آن‎که کاربرانی که ۱ تا ۱۰۰۰ تعقیب‎کننده داشته‎اند از نظر تعداد تعاملات شاهد تغییرات زیادی نبوده‎اند، کاربرانی در اینستاگرام که بالای ۱۰۰ هزار تعقیب‎کننده دارند با یک افت ۳۶ درصدی در این زمینه روبرو شده‎اند. برای کاربرانی که بیش از ۱۰ میلیون تعقیب‎کننده دارند حتی قضیه وخیم‎تر بوده است.

تعداد-لایک‌ها-و-کامنت‌ها-در-اینستاگرام

ولی حتی با این افت، تعاملات در اینستاگرام هم‎چنان به نسبت شبکه‎های اجتماعی دیگر نظیر فیس‎بوک و توئیتر بالاتر است.

یک دلیل این تغییر ممکن است تایم‎لاین‎های شلوغ باشد، چون روز به روز تعداد افراد مشهور و شرکت‎های بیشتر و بیشتری به این شبکه‎ی اجتماعی می‎پیوندند و چون کاربران حساب‎های بیشتر و بیشتری را دنبال می‎کنند، تایم‎لاین‎های آن‎ها بیشتر شلوغ می‎شود.

Quintly در گزارش خود می‎نویسد “کاربر فردی در تایم‎لاین خود محتوای بیشتری دارد ولی ضرورتا همانند با یک سال قبل، نسبت به تعامل آن‎قدر اشتیاق ندارد. بنابراین متوسط تعامل در هر پست کاهش پیدا می‎کند.”

دلیل دیگر ممکن است این باشد که اینستاگرام روز به روز در حال گسترش بیشتر طبعیت تجاری خود بوده و به همین منظور این شرکت به دنبال کسب درآمد‎های کلان از تبلیغات پرسود است. به گفته‎ی Quintly ظاهر شرکت‎های تجاری و تبلیغات بیشتر می‎تواند حس بیگانگی را در کاربران ایجاد کند که “منجر به تعاملات کمتر نیز می‎شود.”

این شرکت پیشنهاد می‎کند که برای کسب اطمینان از این‎که کاربران با پست‎های شما تعامل نشان می‎دهند، سعی کنید “تا جای ممکن قابل اعتماد باشید.” چه به عنوان یک عکاس مستقل یا به عنوان یک برند تصاویر خود را منتشر می‎کنید، این کار کمک می‎کند که محتوای شما حس شخصی‎تر، گرم‎تر و دوستانه‎تری در خود داشته باشند نظیر چیزی که “توسط یک دوست خوب، منتشر شده است.”

هم‎چنین جالب است تا ببینیم تغییر جدید اینستاگرام از یک تایم‎لاین دارای سلسه مراتب زمانی و تاریخی به تایم‎لاینی که بر اساس الگوریتم جدید این شرکت است، چطور نرخ تعاملات را تحت تاثیر قرار می‎دهد.

نشردیتالینک-technews

دیتاهای عالی...
ما را در سایت دیتاهای عالی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان datalink بازدید : 119 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 16:37

محققان سرن اعلام کرده‌اند که با آزمایش‌هایی که در حال انجام آن هستند «به زودی» یا خبر کشف پنجمین نیروی بنیادی را می‌دهند یا به صورت کامل آزمایش‌ها را رد می‌کنند.با دیتا لینک همراه باشید.

نتایج به دست آمده در مرکز تحقیقات ذرات بنیادی سرن از فعالیتی احتمال خبر می‌دهد که به هیچ عنوان در چارچوب قوانین فیزیک کلاسیک قابل توضیح نیست. هنوز اما از چندین ماه قبل آزمایش‌ها در این رابطه ادامه دارد و نتایج اولیه در حال بررسی هستند. با این وجود دانمشندان احتمال می‌دهند که شاید بتوانند طی چند روز آینده به نتیجه قطعی در این رابطه برسند.

در حال حاضر قوانین فیزیک موجود بهترین توضیح بشر برای اتفاق‌های هستی بوده است اما دانشمندان سرن نتایج به دست آورده‌اند که با هیچکدام از قوانین فعلی سازگاری ندارد. این نتایج در جریان تحقیق بر روی «بی‌مزون‌ها» یا مزون B به دست آمده است. بر اساس قوانین فیزیک کلاسیک ذره بی‌مزون در زاویه و فرکانس خاصی باید به واپاشی برسد اما اطلاعات جمع‌آوری شده در برخی آزمایش‌ها خلاف قوانین فیزیک کلاسیک است. با این وجود محققان هنوز در این رابطه مطمئن نیستند و احتمال خطا در این نتایج مطرح شده است. به همین خاطر محققان اعلام کرده‌اند نمی‌توانند هنوز این نتایج را یک کشف بخوانند.

16-4-27-2048543386E02800000578-0-A_general_view_inside_CERN_building_40_with_its_scale_photo_of_T-m-136_1461605671710

در آزمایش‌ها از دو آشکارساز ATLAS و CMS استفاده شده که به کمک آنها می‌توان سرعت واپاشی ذرات را محاسبه کرد. قرار است برای اطمینان از این نتایج به زودی آزمایش‌های جدیدی شروع شود. پروفسور ماریوز ویتک در این رابطه می‌گوید: وضعیت ما اکنون مثل یک فیلم سینمایی بزرگ است که اولین تریلر رسمی آن بیرون آمده است. همه هیجان زده‌اند که فیلم اصلی و پایان آن را بفهمند.
در حال حاضر مطالعه‌ مزون ‎B‎ در کانون توجه فیزیکدانان ذرات بنیادی قرار دارد. علت این امر این است که مزون ‎B‎ با طول عمر طولانی که دارد تنها از طریق برهم‌کنش ضعیف واپاشی می‌کند. بنابراین بررسی موارد فیزیکی مهم همچون نقض بار الحاقی-پاریته، نقض زمان معکوس و عدم تقارن قطبیدگی در واپاشی‌ها با مطالعه بر روی واپاشی مزون ‎B‎ صورت می‌گیرد.
در فیزیک کلاسیک چهار نیروی بنیادی شناخته شده در جهان عبارتند از: نیروی هسته‌ای ضعیف، نیروی هسته‌ای قوی، الکترومغناطیس و گرانش. اما این احتمال وجود دارد که نتایج غیرمتعارف واپاشی بی‌مزون‌ها همه چیز را به هم بریزد و در نهایت به کشف پنجمین نیروی بنیادی برسد. این مسئله می‌تواند دورانی برای فیزیک جدید باشد.

نشردیتالینک-khabaronline

دیتاهای عالی...
ما را در سایت دیتاهای عالی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان datalink بازدید : 129 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 16:37

کپسول سایوز حامل سه فضانورد روسی،انگلیسی و آمریکایی در قزاقستان به زمین نشست تا پس از حدود ۱۷۴ روز ماموریت این افراد به زودی فضانوردهای جدید راهی این ایستگاه شوند.

صبح امروز(شنبه ۲۹ خرداد) تیم پیک، یوری مالنچنکو و تیموتی کوپرا، از بریتانیا، روسیه و آمریکا به وسیله این کپسول ایستگاه فضایی بین المللی را به مقصد زمین ترک کردند.

16-6-18-162943photo_2016-06-18_16-34-42

تیم کوپرا، که فرمانده ایستگاه فضایی بود برای بازگشت به زمین فرماندهی را به جف ویلیامز، فضانورد دیگری از ناسا واگذار کرد.

نشردیتالینک-khabaronline

دیتاهای عالی...
ما را در سایت دیتاهای عالی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان datalink بازدید : 129 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 5:48

در این مقاله سعی داریم بهترین گوشی‌های اندرویدی چینی خرداد ماه را معرفی کنیم. اجازه دهید مطابق معمول ۱۰ گوشی را انتخاب کرده و نگاهی گذرا به هر کدام داشته باشیم.

Meizu M3 Note.10

Meizu-M3-Note_11-620x602گوشی میزو ام ۳ نوت (Meizu M3 Note) یکی از بهترین دستگاه‌های کمپانی میزو است. این گوشی در ماه آوریل امسال معرفی شده و قیمت واقعا مقرون‌به‌صرفه‌ای دارد. این دستگاه در داخل بدنه‌ی تمام فلزی خود، نمایشگری ۵٫۵ اینچی با کیفیت تصویری فول اچ دی جای داده و در زیر این نمایشگر از پردازنده‌ی هشت هسته‌ای Helio P10 با ساختار ۶۴ بیتی استفاده کرده است. گوشی Meizu M3 Note در دو نسخه‌ی ۲ گیگابایت رم و یا مدل بالاتر ۳ گیگابایتی عرضه شده؛ با این حال مدل سطح بالاتر آن همچنان مقرون‌به‌صرفه است. این گوشی نیز مطابق با دیگر محصولات سال گذشته‌ی این کمپانی، زیبا و خوش دست به نظر می‌رسد.

قیمت این دستگاه در نسخه ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی ۲۳۱ دلار بوده و نسخه ۳۲ گیگابایتی آن برچسب فیمت ۲۶۸ دلاری دارد.

(نرخ قیمت تمامی بهترین گوشی‌های اندرویدی چینی در این مقاله بر اساس یکی از خرده‌فروشی‌های بزرگ آنلاین چینی، gearbest، درج شده است)

۹٫ OnePlus X

OnePlus-X-AH-04-1600x1067-620x413گوشی وان پلاس ایکس (OnePlus X) هنوز یکی از مقرون‌به‌صرفه ترین گوشی‌های کمپانی وان پلاس است. برخلاف ظاهر شکیل و طراحی فلزی – شیشه‌ای آنکه بسیار عالی به نظر می‌رسد؛ در رنج گوشی‌های میان رده قرار گرفته و قیمتی کاملا مقرون‌به‌صرفه دارد.

گوشی OnePlus X دارای یک نمایشگر فول اچ دی ۵ اینچی است. ۳ گیگابایت رم داشته و از پردازنده‌ی چهار هسته‌ای اسنپدراگون ۸۰۱ کوالکام قدرت می‌گیرد. این گوشی سال گذشته معرفی شد و انتظار می‌رود که جانشین آن در اواخر امسال از راه برسد. قیمت این دستگاه ۳۰۶ دلار است.

۸٫ Xiaomi Mi Max

Xiaomi-Mi-Max_4-1600x900-620x349گوشی شیائومی می مکس (Xiaomi Mi Max) یکی از بهترین دستگاه‌هایی است که امسال شیائومی آن را معرفی کرده و در دسته‌ی بهترین گوشی‌های اندرویدی چینی نیز قرار می‌گیرد. این دستگاه نه‌تنها یکی از بهترین‌ها بوده بلکه یکی از بزرگ‌ترین گوشی‌های این بازار نیز محسوب می‌گردد.

گوشی Xiaomi Mi Max دارای یک نمایشگر بزرگ ۶٫۴۴ اینچی با کیفیت فول اچ دی (۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل) بوده و از جهت فضای ذخیره‌سازی در دو. مدل عرضه می‌شود. ۳ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی در مدل پائین‌تر قرار گرفته و نسخه‌ی دیگر به ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده است.

بسته به مدل آن از تراشه اسنپدراگون ۶۵۰ یا اسنپدراگون ۶۵۲ کوالکام قدرت گرفته و یک دوربین خوب ۱۶ مگاپیکسلی در پنل پشتی فلزی آن جانمایی شده است. شیائومی می مکس ۳۲ گیگابایتی ۲۶۵ دلار قیمت‌گذاری شده و نسخه ۶۴ گیگابایتی آن با ۳۶۰ دلار قابل خریداری است.

۷٫ Meizu PRO 5

AH-Meizu-PRO-5-review_46-1600x1065-620x412گوشی میزو پرو ۵ (Meizu PRO 5) آخرین فبلتی است که کمپانی میزو معرفی کرده و همچنین یکی از دو دستگاه قدرتمندی است که این کمپانی تا‌کنون آن را تولید کرده است.

گوشی Meizu PRO 5 دارای یک نمایشگر آمولد فول اچ دی ۵٫۷ اینچی است. در دو نسخه ۳ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی و ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود. این دستگاه فلزی، مبتنی بر اندروید ۵٫۱ لالی پاپ بوده و سیستم‌‌عامل Flyme میزو بر بالای آن دیده می‌شود. نسخه‌ی ۳ گیگابایت رم آن برچسب قیمتی ۳۸۷ دلاری به همراه دارد.

۶٫ Huawei Mate 8

Huawei-Mate-8-AH-NS-07-1600x1067-620x413گوشی هواوی میت ۸ (Huawei Mate 8) یکی از قدرتمندترین فبلت‌های هواوی بوده و به همین دلیل در لیست بهترین گوشی‌های اندرویدی چینی ما نیز قرار می‌گیرد. این دستگاه در اواخر سال گذشته معرفی شد.

گوشی Huawei Mate 8 دارای نمایشگر فول اچ دی ۶ اینچی بوده از فلز ساخته شده و به پردازنده هشت هسته‌ای Kirin 950 با ساختار ۶۴ بیتی مجهز شده است. این دستگاه در دو مدل ۳ و ۴ گیگابایت رم عرضه می‌شود. قیمت نسخه ۳ گیگابایت رم آن، ۴۹۵ دلار است.

۵٫ Meizu PRO 6

Meizu-PRO-6-Review-AH-8-of-37-1600x1067-620x413گوشی میزو پرو ۶ (Meizu PRO 6) پرچم‌دار حال و حاضرِ کمپانی میزو است. این دستگاه دارای نمایشگر آمولد فول اچ دی ۵٫۲ اینچی است. ۴ گیگابایت رم داشته و از پردازنده ۱۰ هسته‌ای ۶۴ بیتی Helio X25 مدیاتک قدرت می‌گیرد. این گوشی فلزی بسیار شبیه به دیگر دستگاه‌های برند میزو بوده و با کلید اصلی چند وظیفگی mBack نیز همراه شده است. برچسب قیمتی این دستگاه رقم ۶۰۶ دلار را نشان می‌دهد.

۴٫ ZUK Z2 Pro

ZUK-Z2-Pro_8-620x571زوک که دیگر اکنون به‌طور رسمی متعلق به کمپانی لنوو بوده، تاکنون سه دستگاه معرفی کرده است و گوشی زوک زد ۲ پرو (ZUK Z2 Pro) قدرتمندترین آن‌هاست. این دستگاه از پردازنده ۶۴ بیتی چهار هسته‌ای اسنپدراگون ۸۲۰ کوالکام قدرت گرفته. ۴ یا ۶ گیگابایت رم داشته و به یک نمایشگر سوپر آمولد فول اچ دی ۵٫۲ اینچی مجهز شده است. در پشت این گوشی دوربینی ۱۳ مگاپیکسلی قرار گرفته و یک باتری ۳۱۰۰ میلی‌آمپر ساعتی نیروی روشنایی لازم برای آن را تامین می‌کند.

۳٫ Huawei P9 و P9 Plus

Huawei-P9-TD-AH-19-1600x1063-620x412گوشی هواوی پی ۹ و پی ۹ پلاس آخرین گوشی‌های پرچم‌دار کمپانی Huawei است. هر دو دستگاه کاملا شبیه هم بوده؛ اما در اندازه و برخی جزئیات با هم تفاوت دارند. هر دو دستگاه فلزی بوده و از پردازنده هشت هسته‌ای Kirin 955 هواوی با ساختار معماری ۶۴ بیتی قدرت می‌گیرند. هر دو گوشی دارای یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی و ۸ مگاپیکسلی در پشت بوده و به سنسور‌های سونی و لنز‌های لایکا مجهز شده‌اند. سیستم‌عامل اندروید ۶٫۰ مارشمالو مدیریت نرم‌افزاری آن را بر عهده داشته و رابط کاربری Emotion بر روی آن خودنمایی می‌کند.

۲٫ Xiaomi Mi 5

Xiaomi-Mi-5-AH-NS-15-1600x1067-620x413گوشی شیائومی می ۵ (Xiaomi Mi 5) در فوریه ‌گذشته معرفی شد و در حال حاضر در قاره کهن (آسیا) در دسترس است. این گوشی دارای نمایشگری ۵٫۱۵ اینچی با کیفیت فول اچ دی (۱۰۸۰p) بوده، ۳ یا ۴ گیگابایت رم داشته و از پردازنده چهار هسته‌ای ۶۴ بیتی اسنپدراگون ۸۲۰ کوالکام قدرت می‌گیرد. به‌مانند بسیاری از گوشی‌های پرچم‌دار امسال از طراحی فلزی – شیشه‌ای برخوردار بوده و با اندروید ۶٫۰ مارشمالویی عرضه می‌شود که سیستم‌عامل MIUI اختصاصی هواوی را بر روی خود می‌بیند.

شیائومی می ۵ در نسخه ۳ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی، ۳۳۰ دلار قیمت‌گذاری شده و نسخه‌ی ۶۴ گیگابایتی آن با قیمت ۴۱۶ دلار معامله می‌شود.

۱٫ OnePlus 3

OnePlus-3-Graphite-Press-Main1-620x523گوشی وان پلاس ۳ (OnePlus 3) همین چند روز قبل و در طول رویداد وان پلاس معرفی شد. این گوشی آخرین پرچم‌دار وان پلاس بوده و به یک نمایشگر آمولد ۵٫۵ اینچی فول اچ دی مجهز شده است. ۶ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی، فضای ذخیره‌سازی آن را تشکیل می‌دهد. این گوشی هوشمند فلزی، بسیار نازک بوده و از تراشه اسنپدراگون ۸۲۰ کوالکام قدرت می‌گیرد.

این دستگاه با قیمت ۳۹۹ دلار قابل خریداری است و چنین پرداختی برای این گوشی می‌تواند خرید آن را به یک معامله شیرین تبدیل کند.

این لیستی از بهترین گوشی‌های اندرویدی چینی برای خرداد ماه است؛ تا نظر شما چه باشد؟

نشر دیتالینک – gadgetnews

دیتاهای عالی...
ما را در سایت دیتاهای عالی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان datalink بازدید : 108 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 1:15

Jailbreak-iOS-8.4-taiG2.2.0-1024x768

چند روزی از ورود نسخه بتای آی او اس ۱۰ نمی‌گذرد که هکر موسوم به iH8sn0w قفل آن را شکست.

هکر مذکور با استفاده از اپ مدیریتی Cydia روی آیفون ۵ پس از شکستن قفل به‌راحتی کارکرده و در توئیتر خود نوشت بدون مشکل خاصی گوشی به خوبی کار می‌کند و کرش ندارد.

این در حالی است که هنوز جیلبریک واقعی روی نسخه عمومی ۹٫۳٫۲ نیامده و اپل آماده عرضه عمومی نسخه ۹٫۳٫۳ شده است.

معمولاً کاربران برای نصب برنامه‌های مختلفی که اپل اجازه نمی‌دهد آیفون خود را جیلبریک یا قفل‌شکسته می‌کنند و علاقه‌مندان به این کار باید صبر کنند تا نسخه عمومی ۱۰ بیاید و بعداً گوشی خود را جیلبریک کنند.

نشر دیتالینک – khabaronline

دیتاهای عالی...
ما را در سایت دیتاهای عالی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان datalink بازدید : 121 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 1:15

1600

چندین سال است که انسان‌ها با فرستادن امواج صوتی در فضا سعی در ایجاد ارتباط با موجودات بیگانه و فضایی دارند. اگرچه تاکنون هیچ نشانه‌ای از آنها دیده نشده است اما همچنان دانشمندان و محققین بسیاری در این زمینه مطالعه و پژوهش می‌کند تا سرانجام نشانه‌ای از سایر موجودات در جهان یافت شود.

از ادوار گذشته تاکنون شایعات و خبرهایی را در مورد بیگانگان و موجودات فضایی عجیب شنیده‌ایم که هر یک به‌نوبه خود شامل اطلاعات و مشاهداتی است که شنوندگان را به حیرت وا می‌دارد. فیزیکدان بزرگ انریکو فرمی (Enrico Fermi) سوالات و پرسش‌های بسیار مهم و گوناگونی را در مورد امکان حیات موجودات فضایی مطرح کرده است. یکی از بزرگ‌ترین این سوالات که به‌عنوان پارادوکس فرمی شناخته می‌شود عبارت ” جایگاه هر شخص کجاست؟ ” است. اگر که جهان هستی و افق عالمی که ما تاکنون قادر به دیدن بخش بسیار کوچکی از آن هستیم این‌قدر پهناور و گسترده است این سوال مطرح می‌شود که چرا تاکنون شاهد پیدایش تمدن‌هایی جدید در سایر سیارات و کهکشان‌ها نبوده‌ایم؟ چرا تاکنون موجوداتی را مشاهده نکرده‌ایم که از ستاره‌ها و یا سیارات دیگر به زمین سفر کرده‌اند؟

انسان‌ها برای مدت ۸۰ سال اقدام به پخش اصواتی در فضا کرده‌اند که حجم ارسال این صداها شامل بیش از ۸۵۰۰ ستاره و ۳۵۰۰ سیاره مشابه زمین می‌شود. این مقیاس نسبت به کهکشان راه شیری که بیش از ۲۰۰ میلیارد ستاره را شامل می‌شود، بخش بسیار کوچکی است. این نشانه محققان آمریکایی را به این فکر فرو برده که در حقیقت سوالات انریکو فرمی پارادوکس محسوب نمی‌شوند!

اخیرا Evan Solomonides به همراه استاد خود پروفسور Yervant Terzian بر روی مسئله‌ای کار می‌کنند که نتیجه آن مشخص خواهد کرد که چند سال به طول می‌انجامد تا فرهنگی پیشرفته پدیدار شود که انسان‌ها بتوانند از طریق این فرهنگ با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. آنها تخمین زده‌اند که بر اساس استدلالی کاملا آماری و بنا بر معادله Drake تقریبا ۱۶۰۰ سال طول می‌کشد تا موجودات بیگانه احتمالی با اصوات پخش شده ارتباط برقرار کرده و از طریق بازگشت همان صداها با ما ارتباط برقرار کنند. تا جایی که Solomonides در بیانیه‌ای اعلام کرد که تاکنون ما هیچ صدایی از موجودات بیگانه نشنیده‌ایم و آنها هیچ‌گونه ارتباط کلامی با ما نداشته‌اند، اما این بدان معنا نیست که آنها وجود ندارند و نمی‌توان بر اساس این موضوع وجود آنها را در سایر سیارات رد کرد!

UFO-790x527

انتظارات برای شنیدن صدای موجودات بیگانه همچنان وجود دارد اما ممکن است این انتظار تا ۱۵۰۰ سال طول بکشد. تا آن زمان ممکن است ما تنها موجودات عالم هستی به نظر برسیم حتی اگر در واقعیت تنها نباشیم! خیلی از دانشمندان معتقدند که این کار یک امر بیهوده است و ادامه کار باید متوقف گردد اما اگر حتی ۱ درصد احتمال زندگی موجوداتی دیگر در سایر سیارات وجود داشته باشد در صورت توقف کار توسط ما سیگنال‌ها از بین رفته و این تحقیق بی‌نتیجه خواهد ماند.

همچنین این تحقیق نشان داد که در طول تاریخ ۱۳٫۷ میلیارد ساله جهان کمتر از ۲۰۰ فرهنگ پیشرفته برای برقراری ارتباط میان انسان‌ها وجود داشته است. تمامی این یافته‌ها و نتایج Solominides به‌صورت اینترنتی در دسترس بوده همچنین در نشست انجمن ستاره شناسان آمریکا به‌طور رسمی مطرح خواهد شد.

تمدن ما در دنیا یک تمدن و فرهنگ نوپا و جوان به شمار می‌رود پس خیلی غیرعادی به نظر نمی‌رسد اگر که تنها باشیم و احساس تنهایی کنیم. حتی اگر در مدت این ۱۵۰۰ سال هیچ نشانه‌ای از موجودات دیگر آشکار نشود باید به تلاش‌های بی‌وقفه خود ادامه دهیم تا جایگاه حقیقی خود را در این کیهان بی‌انتها پیدا کنیم.

نشردیتالینک-gadgetnews

دیتاهای عالی...
ما را در سایت دیتاهای عالی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان datalink بازدید : 125 تاريخ : شنبه 29 خرداد 1395 ساعت: 17:50

روز شنبه(۲۹ خرداد)سه فضانورد ایستگاه فضایی پس از پایان شش ماه ماموریت خود به زمین باز می‌گردند. به گزارش ایسنا اما بازگشت آنها به زمین با مشکلاتی همراه خواهد بود. آنها چگونه خود را مجددا با زندگی بر روی زمین سازگار می‌کنند؟

برای ساکنان زمین، شناور بودن در میکروگرانش بر روی ایستگاه فضایی بین‌المللی ممکن است بی‌خطر بوده و حتی آرام‌بخش و جالب باشد. اما سختی‌های پرواز به ظاهر سرگرم‌کننده فضایی با آثار ماندگاری بر سلامت فرد همراه است.

با بازگشت فضانوردها به زمین در روز شنبه هفته آینده(۲۹ خرداد) پس از ۱۸۶ روز، این فضانوردها احتمالا شرایطی موسوم به بیماری حرکت ورودی(EMS) را تجربه خواهد کرد. این شرایط شامل تعریق، رنگ‌پریدگی، حالت تهوع، سرگیجه و سردرد است.

پس از گذراندن شش ماه در میکروگرانش، ورود مجدد به زمین و سازگار شدن مجدد با گرانش زمین حتی برای فضانوردان آموزش‌دیده هم چالش‌برانگیز خواهد بود.

16-6-15-14305057304037

زمانی که این فضانوردها بر روی زمین فرود بیایند، بدن آنها باید با گرانش طبیعی زمین سازگار شود. اگرچه ایستگاه فضایی از حدود ۹۰ درصد گرانش عادی زمین برخوردار است، سقوط آزاد متمادی ایستگاه در مدار به فضانوردان حاضر در آن اجازه می‌دهد تا بی‌وزنی را تجربه کنند.

دوره‌ای که در آن یک فضانورد به گرانش زمین وارد شده و با آن سازگار می‌شود، “وفق‌پذیری مجدد” نام دارد. این دوره می‌تواند شش هفته تا سه سال طول بکشد. زمان زیادی طول می‌کشد که بدن به شرایط پیش از پرواز فضایی خود بازگردد.

سیستم دهلیزی که مسئولیت گرانش، گرایش، حرکت و تعادل را برعهده دارد، اطلاعات کمی را در فضا از مغز دریافت می‌کند. مغز انسان در فضا با محیط سازگار می‌شود. اما بازگشت به زمین باعث می‌شود حسگرهای فضانورد بیش‌فعال می‌شوند. این امر باعث سرگیجه و عدم تعادل می‌شود زیرا مغز تلاش می‌کند مجددا پائین را از بالا تشخیص دهد.

زبان و لب نیز در فضا در زمان صحبت با بی‌وزنی سازگار می‌شوند. فضانورد در زمان بازگشت اغلب با صحبت کردن عادی مشکل دارد.

فضانوردانی که به زمین بازگشته‌اند، همچنین سنگینی شدیدی در اندام خود احساس می‌کنند. این امر از آن رو است که مایعات تلاش می‌کنند از بخش بالای بدن به سمت پائین حرکت کنند. در فضا، اندازه قلب کوچک تر شده و حجم خون کاهش می‌یابد. به دلیل حجم خون کمتر، فضانوردان از کمبود خون در بخش بالایی بدن و سرشان برخوردارند.

نشردیتالینک-khabaronline

دیتاهای عالی...
ما را در سایت دیتاهای عالی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان datalink بازدید : 101 تاريخ : شنبه 29 خرداد 1395 ساعت: 16:18

Subaru_Viziv_Future_Concept

خودروی SUV جدید لندروور مجهز به یکی از کم‌آلاینده‌ترین موتورهای دیزل موجود در جهان با نام Ingenium diesel است که با حجم تنها دو لیتر، ۱۸۰ اسب بخار نیرو تولید می‌کند.

با توجه به اینکه خودروی جدید شرکت لندروور در حالت استاندارد برای حمل یا کشیدن وزن معادل ۲٫۷ تن ساخته شده است، مهندسان شرکت لندروور برای کشیدن واگن‌های قطار با وزن ۱۱۰ تن، هیچ تغییری در سیستم استاندارد گیربکس خودرو انجام ندادند.

کارل ریچارد، راننده خودروی لندروور کشنده سه واگن ۱۱۰ تنی عنوان کرد: تنها مجموعه اضافه شده به خودرو دو پایه کنترل در وضعیت میانی ریل است که هیچ عملکردی در قدرت خودرو ندارد.

وی در ادامه افزود: خوشبختانه خودرو لندروور در تمامی مسیر شامل سربالایی و سرازیری‌ موفق به کشیدن محموله ۱۱۰ تنی شد. این در حالی است که وزن محموله بیش از ۴۰ برابر نیروی استاندارد است که به همین منظور برای حفظ ایمنی سرعت خودرو در ۱۰ کیلومتر در ساعت ثابت نگه داشته شد.

دیتاهای عالی...
ما را در سایت دیتاهای عالی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان datalink بازدید : 119 تاريخ : شنبه 29 خرداد 1395 ساعت: 16:18

s.aolcdn.com

ناسا، به عنوان قسمتی از تلاش‎های خود برای مطمئن شدن از جان سرنشینان سفینه‎های فضایی، یک ماده‎ی فایبرگلس- پنبه‎ای به ابعاد ۱۶ در ۳۷ اینچ را در خارج از یک سفینه‎ی فضایی که در حال برگشت به خانه بود، آتش زد. از آن‎جایی‎که بزرگ‌ترین ماده‎‎ای که ناسا در فضا تا قبل از این سوزانده بود، اندازه‎ای برابر با یک کاغذ یادداشت داشت، حالا این اقدام به صورت رسمی بزرگ‌ترین آزمایش آتش در فضایی به شمار می‎رود که در بیرون از سیاره‎ی ما انجام شده است. این آزمایش که Spacecraft Fire Experiment یا Saffire-I به صورت رسمی نامیده شده است در بیرون از سفینه‎ی فضایی Cygnus رخ داده که در اسفندماه بزرگ‌ترین محموله‎ی ارسالی توسط ناسا را تحویل ایستگاه فضایی بین‎المللی داد.

مرکز تحقیقاتی Glenn ناسا یک ماژول اختصاصی برای در برگرفتن این آتش ساخته است تا مطمئن شود که شعله‎های آن پخش نخواهند شد. آن‎ها سپس چند ساعت بعد از این‎که Cygnus در تاریخ ۲۵ خرداد ایستگاه فضایی بین‎المللی را ترک کرد، شکل‎گیری آتش را جرقه زدند. سفینه‎ی فضایی قبل از این‎که سوختن نمونه متوقف شود، هزار مایل سفر کرده بود، بنابراین می‎توانید انتظار انتشار تصاویر جالبی از سوی این آژانس داشته باشید. محققان Glen ولی هم‎چنان منتظر دریافت داده‎ها هستند و باید حداقل ۲۴ ساعت دیگر برای مشاهده‎ی آن‎ها صبر کنند.

ناسا قصد انجام دو آزمایش آتش دیگر در فضا در خارج از سفینه‎ی فضایی Cygnus دارد. طی آزمایش Saffire-II یک ماده‎ی ۲ در ۱۲ اینچی به منظور “دسترسی به حدود اشتعال‎پذیری اکسیژن” سوزانده خواهد شد در حالی‎که آزمایش Saffire-III برای سوزاندن نمونه‎ی بزرگ دیگری خواهد بود.

نشردیتالینک-technews

دیتاهای عالی...
ما را در سایت دیتاهای عالی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان datalink بازدید : 136 تاريخ : شنبه 29 خرداد 1395 ساعت: 16:18